شرکت اپل به تازگی اعلام کرده تعمیر گوشی های همراه خود را برای مصرف کنندگان و کاربران عادی راحت تر می کند به طوری که کاربران بدون نیاز به تخصص بتوانند تلفن همراه خود را تعمیر کنند.
این سرویس ها اولین بار ، برای گوشی های اپل آیفون 12 و 13 در دسترس خواهد بود و با عرضه ی چیپ m1 مک بوک های جدید اپل گسترش پیدا می کند و فعلا در کشور ایالات متحده آمریکا برای کاربران در دسترس خواهد بود و تا سال 2022 برای کابران در تمام دنیا عملیاتی می شود. با وبسایت آل موبایل همراه باشید.
مشتریان فعلا می توانند به بیش از 5000 ارائهدهنده سرویس خدمات مجاز اپل (AASP) و 2800 ارائهدهنده تعمیرات مستقل بپیوندند که توانایی استفاده از این ابزارها و دستورالعملها، برای آنها میسر شده است. در مرحله اولیه، این برنامه بر روی ماژول های معمولی اپل ، مانند صفحه نمایش آیفون، باتری و دوربین تمرکز خواهد کرد. و در ادامه امکان تعمیرات اضافی در اواخر سال آینده در دسترس خواهد بود.
جف ویلیامز، مدیر عامل اپل میگوید: «ایجاد دسترسی بیشتر به قطعات اصلی اپل، در صورت نیاز به تعمیر، به مشتریان ما حق انتخاب بیشتری میدهد. در سه سال گذشته، اپل تعداد مکانهای خدماتی با دسترسی به قطعات، ابزارها و آموزشهای اصلی اپل را تقریباً دو برابر کرده است و اکنون ما گزینهای را برای کسانی که میخواهند تعمیرات خود را خودشان انجام دهند، ارائه میکنیم. اپل محصولات بادوامی می سازد که برای تحمل سختی های مشکلات روزمره طراحی شده اند.
هنگامی که یک محصول اپل نیاز به تعمیر داشته باشد، میتواند توسط تکنسینهای آموزش دیده و مجرب، با استفاده از قطعات اصلی اپل، در هزاران منطقه در فروشگاه ها و مراکز رسمی تعمیرات اپل تعمیر شود.
اخبار دیگر
- وبسایت BIS عرضه ساعت هوشمند شرکت Realme با نام تجاری Realme Watch T1 را اعلام کرد.
- لپ تاپ های جدید شرکت اینفینیکس سری INBook X1 در ماه دسامبر وارد بازار هند می شوند.
- شرکت موتورولا 3 گوشی هوشمند Moto G Stylus (2022), Moto Edge 30 Ultra, Moto Austin را روانه بازار می کند.
- گوگل با بهروزرسانی گوشی پیکسل 6 عملکرد اسکنر اثر انگشت را بهبود میبخشد.
- شرکت اپل قصد دارد پروژه خودروهای هوشمند خود را تا سال 2025 به صورت کامل تکمیل کند
- شیائومی 12، 12 ایکس و 12 پرو در ماه دسامبر عرضه خواهند شد.
روش اعلام شده تعمیر گوشی توسط مشتریان
برای اطمینان از اینکه مشتری می تواند با خیال راحت تعمیر را انجام دهد، مهم است که ابتدا کتابچه راهنمای تعمیر را بررسی کند. سپس مشتری با استفاده از فروشگاه اینترنتی تعمیرات سلف سرویس اپل، قطعات و ابزار اصلی اپل را سفارش می دهد. پس از تعمیر، مشتریانی که قطعه مستعمل خود را برای بازیافت پس میدهند، اعتبار خرید خود را دریافت خواهند کرد. در این صورت هم سرعت بازیافت قطعات بلااستفاده و خراب شده بیشتر می شود و هم به محیط زیست آسیب کمتری زده می شود.
فروشگاه جدید بیش از 200 قطعه و ابزار مجزا را ارائه می دهد و مشتریان را قادر می سازد تا متداول ترین و ساده ترین تعمیرات آیفون 12 و آیفون 13 را انجام دهند. تعمیر سلف سرویس برای تکنسین های فردی با دانش و تجربه تعمیر دستگاه های الکترونیکی در نظر گرفته شده است. برای اکثریت قریب به اتفاق مشتریان، مراجعه به یک تعمیرکار حرفه ای با تجربه و معتبر که از قطعات اصلی اپل استفاده کند یک چالش اساسی هست.
دسترسی گسترده به تعمیرات اپل
در سه سال گذشته، اپل تعداد مکانهای خدماتی را با دسترسی به قطعات، ابزارها و آموزشهای اصلی اپل، از جمله بیش از 2800 ارائهدهنده تعمیرات مستقل، تقریباً دو برابر کرده است. برنامه Independent Repair Provider که به سرعت در حال گسترش است، ابتدا در سال 2019 در ایالات متحده راه اندازی شد و از آن زمان به بیش از 200 کشور گسترش یافته است و تعمیرگاه های مستقل را قادر می سازد تا با آموزش، قطعات و ابزارهای مشابه سایر ارائه دهندگان خدمات مجاز اپل دسترسی داشته باشند.
علاوه بر این، اپل با ارائه گزینه های تعمیر راحت برای مشتریان از طریق شبکه جهانی خودش، بیش از 5000 AASP ارائه دهنده تعمیرات حرفه ای گوشی، که به میلیون ها نفر کمک می کند تا با ارائه خدمات داخل و خارج از گارانتی از همه محصولات اپل استفاده کنند.