تکنولوژی

موتور گرافیکی اختصاصی وان‌پلاس ۱۱ امکان اجرای بازی با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه را فراهم می‌کند

موتور بایونیک لرزشی و موتور گرافیکی سفارشی برای اجرای 120 فریم بازی ها آپشن جدید چینی ها روی محصولات جدیدشان.

وان پلاس در 14 دی از گوشی پرچمدار خود یعنی وان پلاس 11 رونمایی کرد.بسیاری از مشخصات و ویژگی های این گوشی قبل از معرفی فاش شده بود اما اینکه از موتور لرزشی بایونیک توسعه یافته بر پایه ی فناوری ACC استفاده کرده است فقط در مراسم رسمی رونمایی از گوشی به نمایش گذاشته شد. این موتور لرزشی حدودا 600 میلی متر مکعب مساحت دارد و قدرتمندترین و بزرگترین موتور لرزشی روی گوشی های اندرویدی خواهد بود.

انرژی این موتور در مقایسه با آیفون 14 پرو حدود 17 درصد بیشتر است.طبق گفته وان پلاس زمان شروع و توقف لرزش در موتور بایونیک ارتعاشی پرچمدار بعدی این شرکت دقیقا مانند آیفون به ترتیب 16 و 12 میلی ثانیه است.با توجه به اینکه پهنای باند لرزشی این موتور 77 هرتز است میتوان گفت که در مقایسه با آیفون 66 هرتزی و بقیه پرچمداران اندرویدی برتری خوبی دارد.

وان‌پلاس ۱۱ همچنین اولین گوشی هوشمند بازار خواهد بود که از فناوری مدار مغناطیسی تمام‌فاز استفاده می‌کند.

با توجه به اینکه مدار های مغناطیسی در این گوشی تقویت شده اند میتوان گفت که لرزش این گوشی چه در حالت زنگ و چه در برنامه های شخص ثالث لرزش بیشتر و واضحتری تولید میکندد

وان‌پلاس همچنین ادعا کرده است پس‌از یک ساعت اجرای League of Legends Mobile، حداکثر دمای وان‌پلاس ۱۱ معادل ۴۳ درجه‌ی سانتی‌گراد و سرعت بازی نیز به‌طور میانگین ۱۱۹٫۸ فریم‌برثانیه بوده است.

طبق گفته های Gizmochina موتور گرافیکی اختصاصی وان پلاس تازه وارد امکان اجرای بازی ها را تا 120 فریم بر ثانیه فراهم میکند البته کار های دیگری هم روی گوشی جدید وان پلاس انجام شده مانند بهینه سازی های داخلی بدون در نظر گرفتن نرخ فریمی که بازی ها پشتیبانی میکنند.

وان‌پلاس ۱۱ از پردازنده‌ی رندر اختصاصی، الگوریتم‌های نرم‌افزاری و موتور توسعه‌ی بازی برای اجرای روان‌تر و باکیفیت‌تر بازی‌ها استفاده می‌کند. این فناوری‌ها باعث می‌شود کیفیت تصاویر هنگام اجرای بازی‌ها به‌میزان درخورتوجهی افزایش یابد و مصرف انرژی نیز بهینه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید